Med et skuespiller-team som Queen Latifah, Common, Paula Patton, Pam Grier, Phylicia Rashad, James Pickens Jr. Mehcad Brooks og Michael Landes ser dette ut til å bli litt av en suksess.

Denne filmen følger et hektisk kjærlighetstriangel, hvor Leslie Wright (Latifah) spiller hovedrollen. Hun er en terapeut, som sliter med å finne kjærligheten. Alle ser på henne som den perfekte venn, men aldri som den perfekte kjæreste. Men plutselig får hun muligheten til å møte NBA-spilleren, Scott McKnight (Common). Det fører til at hun blir invitert i bursdagsselskapet hans. Dette ender med at hun tar med seg venninnen sin, og det fører selvfølgelig til at Scott McKnight forelskelser seg i hennes venninne. Så da er Leslie tilbake på startstreken igjen.

Men så byr en ny mulighet seg. Venninnen hennes drar bort, og han har ingen til å ta vare på seg, etter å ha skadet kneet. Da var det jo veldig kjekt at Leslie var der for stakkars Scott! Dette fører til at de utvikler en unektelig bra kjemi og romantikken begynner å spire. Et håpløst trekantdrama.

Dette blir en film som prøver litt for hardt. Den har som sagt alle elementene: Velutviklede og sjarmerende karakterer, det tilfeldige møtet mellom to personer som har en så bra kjemi at det gnistrer i luften, forhold som tar slutt etter en ganske ubetydelig krangel og de to menneskene som burde være sammen, men som bare ikke helt klarer å få det til. Du blir glad av å se filmen, men jeg himlet mer med øynene over alle klisjè- øyeblikkene, enn jeg lo. Det er veldig talentfulle skuespillere, men manuset har puttet alle ingrediensene som finnes i kjøkkenskapet oppi èn bolle, og da blir det litt for mye av det gode!

Nok en film hvor man skjønner hele handlingen, bare man har sett coveret. Den får allikevel en middels karakter av meg, på grunn av det sterke skuespiller-teamet og en universell historie som de fleste kan relatere seg til. Se den hvis du trenger hjernedød underholdning dagen derpå, eller lignende.

Terningkast: 3

Bildekilde: Fra filmen «Just Wright».

Skrevet av: Ida Charlotte

Ida Nikolaisen, 20 år, og bor i Oslo. Begynner nå på en bachelor i journalistikk, hvor første året er i Norge, og de to siste i Australia. Sang og musikk er hennes aller største lidenskaper. Hun er også vokalist i et band som har spillejobber på steder rundt om kring i Oslo. Jobber ellers som salgskonsulent i Aftenposten og blogger på http://idanikolaisen.blogg.no.