Konsertanmeldelse

Allerede tidlig formiddag satt fansen ventende foran scenen ikledd Paramore-merch og med humøret på topp. Her i gården er ikke ordenlig fan før du lenker deg fast i gjerdet og nekter å flytte deg før security må dra deg over for å hindre deg i å besvime.

Paramore har en stor fanskare på Hove, men for hver person som liker dem er det minst to som fnyser og kaller dem «Twilight-musikk». Det sier kanskje mest om visse personers umodenhet og uvitenhet, for Hayley Williams med band klarte å få store deler av billettkjøperne til å i det minste trampe takten med foten. For en erfaren Paramore-fan var kanskje setlisten i overkant preget av nye sanger, men ærlig talt, det er det som slår best an på en festival som Hove. Allikevel var det mye følelser i de første rekkene foran scenen, og en del rekker bak ble et par nye fans vervet. For rødtoppen Hayley kan det å vinne hjerter, både med stemmen og det litt rebelske og ville, men allikevel søte, sjarmerende utseendet.

Det kom ikke som et sjokk at sanger som Twilights «Decode» og hitsingelen «Misery Business» skulle få hele gressletten foran scenen til å danse, for Paramore leverer alltid spreke opptredener, masse godt humør og glad musikk selv for et solbrent, bafullt hovepublikum. Det var ikke få som småløp rundt på festivalområdet nynnende på en melodi med et smil om munn etter konserten. Og gladest av alle var kanskje jenta på første rad med plakaten som fikk ønsket sitt, og ble trukket opp på scenen av Hayley i egen person for å synge siste sang med bandet.

Som erfaren Paramorepublikummer ønsket jeg meg en del litt eldre sanger, og kanskje et lite akustisk avbrekk. Men forandring fryder, og det er uansett aldri noe særlig å klage på når det kommer til dette bandet. Heller ikke denne gangen. Bandets andre konsert i Norge endret nok et par hundre, kanskje tusen, menneskers mening om «bandet alle fjortissene, emoene og vampyrene hører på…».

Fotograf: Madeleine D. Bergsjø

Skrevet av: Madeleine

Madeleine D. Bergsjø er en 19 år gammel kommende journaliststudent. Ved siden av heltidsjobb i fotobutikk, blogger hun på sin personlige blogg mmaddiiee.com mens hun også prøver å holde orden på livet sitt. De største interessene er musikk, konserter, fotografi og skriverier. På femelle skriver hun om alt mellom himmel og jord.