FÅ EN BEDRE MORGEN

Av: Nikolea Solstad

 

Hei dere! For noen uker siden skrev jeg hvordan bli en morgenfugl. Nå tenkte jeg å ta det ett skritt videre og fokusere på hvordan man kan gjøre selve morgenen bedre når man først har kommet seg opp av sengen.

Steg en: Beregn god tid

Dette er viktig for å ha en god morgen. En morgen hvor man omtrent må dusje og spise samtidig, bommer med mascaraen og tar på seg genseren på vranga er ikke en god morgen. Så beregn god tid!

Steg to: Kaffe

Å starte dagen med en kopp kaffe gjør susen hvis man trenger litt ekstra energi.

Processed with VSCOcam with hb2 preset

Steg tre: Morgentrening

Dette kan være tøft i begynnelsen, men det finnes virkelig ingen bedre start på dagen. Og du trenger ikke løpe maraton før frokost, en 30-minutters gåtur i frisk luft gjør susen.

Steg fire: En god frokost

Ingenting er kjedeligere enn å presse i seg en tørr brødskive uten særlig matlyst. Planlegg kvelden før hva du skal spise, chiagrøt kan du for eksempel ha stående klart i kjøleskapet.

Processed with VSCOcam with hb2 preset

Steg fem: En god dusj

Hvis du har fulgt steg tre med morgentreningen er denne litt mer elementær, men det er uansett forfriskende å ta seg en dusj på morgenen. Og hvis du har husket å beregne god tid, kan du kanskje snike inn litt selvpleie som en god skrubb og bodylotion.

Steg seks: Mediter eller gjør yoga

Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde tålmodigheten til å drive med yoga, det er noe jeg jobber med. Det virker som en fin start på dagen. Ellers er meditasjon også en super måte å minne seg selv å være ’tilstede’ på.

Steg syv: Skriv dagbok

På dette punktet er kanskje jeg litt ‘inhabil’ siden jeg faktisk studerer skriving, men jeg tror ærlig talt at alle har godt av å skrive litt fra seg. Ha en dagbok hvor du bare skribler ned tankene dine, det er veldig terapautisk.

Steg åtte: Fiks deg før du går ut

Om morgenen, og spesielt om vinteren frister det å bare bli i joggebuksa hele dagen, og sminke virker ofte som et ork. Men hvis man føler seg fin i det man har på seg, påvirker det som regel humøret.

Dette er på ingen måte revolusjonerende, men jeg håper du kanskje plukket opp et tips eller to!

Bloggen til Nikolea finner du her! 

Skrevet av: Maren Eiane

Legg igjen en kommentar

Vis
Skjul