Slik trener de i Hollywood

Selv skuespillere og supermodeller må trene for å holde en stram figur. Vi har fanget opp treningsprogrammet til noen av de hotteste kjendisene.

Jessica Biel
Jessica Biel er for mange kjent som Mary Camden fra 7th Heaven. De senere årene har den vakre skuespillerinnen spilt i filmer som Elisabethtown og I now pronounce you Chuck and Larry, hvor hun i sistnevnte film gjorde en hel scene i bare undertøyet. Kanskje ikke så rart at hun stadig klatrer til topps i kåringer som en av de mest sexy damene i verden?

For å få kroppen til Jessica, må du trene intervalltrening på tredemøllen i 30 minutter, fire dager i uken.

To av dagene må du legge til sirkeltrening i form av diverse styrke, som knebøy, markløft, benkpress, sit-ups og push-ups. Du skal bruke ett minutt på hver øvelse, og repetere programmet tre ganger. De to siste dagene trener Jessica Biel kampsport.

Gisele Bündchen
Hun er kjent for å ha den flotteste kroppen av alle supermodellene, og er en av verdens best betalte kvinner. Slik trener Giselle for å holde formen på catwalken:

Yoga hver morgen
Det er bevist at det gir en mild vektnedgang å drive med yoga over tid. Selv om yoga ikke får hjertepumpa høy nok til å være en effektiv fettforbrenner, er det tankedelen som kan være til hjelp, blant annet mot depresjoner og overspising.

I tillegg til å bedrive yoga, løper Gisele minst fem kilometer, fem ganger i uken. Hun gjør også diverse styrkeøvelser for bakside lår, rumpe, og mage, som innebærer å bruke en fitnessball.

Bakside lår: Ligg på magen på medisinballen, og løft begge beina samtidig opp i luften. Gjenta 15 x 3.

Rumpe: Ligge på magen på medisinballen, med beina litt spredt fra hverandre. Før beina sammen, samtidig som du løfter dem opp i luften. Gjenta 20 x 3.

Mage: Sit-ups på medisinballen er effektivt og veldig merkbart. Kjør så mange du orker.

Beyonce Knowles:
Beyonce er like berømt for sin vakre stemme, som for sine flotte, kvinnelige former. Hun er ingen treningsfanatiker, men holder formen ved hjelp av en grønnsaksrik kost, og regelmessig bevegelse fire ganger i uken. Dans er en stor del av treningsplanen til Beyonce, sammen med yoga, sit-ups og lange sykkelturer.



Kilder: wikipedia / fitsugar.com/
Bildekilde: Bulls Press

Skrevet av: Caroline

Caroline er forfatteren bak bloggen www.fotballfrue.no, og har studert journalistikk på Norges Kreative Fagskole. Til daglig jobber Caroline som partner og journalist i Femelle, og er tekstforfatter for Emil & Samuel, samtidig som hun driver en av Norges største blogger.

8 kommentarer om “Slik trener de i Hollywood

  1. Kjempefin informajson. Du er utrolig flink til å skrive :)
    Nå har jeg litt mer motivasjon og flere ting å gjøre på treningen, tusen takk! Digger også bloggen din som er der jeg fant dette i tillegg til all informasjon og nyttige tips du gir, lykke til videre :)

  2. .. og flertallsform av «sexy» er nettopp «sexy» – uten bokstaven E. Men hey, velskrevet artikkel – og om et tema som lett kunne blitt bare oppgulp av den sorten seher.no serverer. Lykke til!

  3. Det er jo ikke slik de trener!! Har lest at bla Jessica har et knall tøft treningsprog, som er mye hardere enn det som står her!!!

  4. Vel, nå er intervalltrening 4 ganger i uka veldig hardt for kroppen, og nå vet vi ikke hvor tungt Jessica Biel løfter. Vi vet heller ikke om hvor hard denne kampsporttreningen hennes er. Men man kan jo tenke seg selv. Hun trener minst 5-6 dager i uka, spiser sikkert veldig sunt og riktig, og ser selvfølgelig bra ut. Det er vel vanligvis resultatet? ;-)

  5. Seriøst, hvem bryr seg om det ikke heter medisinball? Alle skjønner hva hun mener da!

Legg igjen en kommentar

Vis
Skjul