Hvor går ferien i år?

En god del bloggere stakk av fra kalde Norge i juni, og de oppdaterte oss daglig om hvor herlig de hadde det utenlands.

Femelle har spurt syv trivelige bloggere om hvilke ferieplaner de har å friste oss med i år.Noen bloggere blir i Norge for å nyte det etterlengtede sommerværet, men mange har allerede vært ute i verden og reist.

Monique Lund – moniquelund.com:

Ja, vi kom faktisk hjem fra en liten impulstur til Paris for under en uke siden. Jeg har alltid hatt lyst til å reise til Paris – alt med byen virket så forlokkende – atmosfæren, kulturen og menneskene. Og turen ble over all forventning! Vi var selvfølgelig innom plasser som Louvre, Eiffeltårnet, Notre Dame og Champs Elysée – men et absolutt tips er også å ta en tur innom de mange koselige sidegatene. Her kan man finne uante skatter iform av fantastiske gatecafeer og secondhand butikker!

Jeg skal definitivt tilbake til Paris igjen!

Ina –Mewkid.blogg.no:

Dessverre har jeg ikke vært på ferie i år, i og med at jeg har vært travelt opptatt med jobbing. Hadde jeg hatt penger og tid skulle jeg veldig gjerne tatt meg en langweekend til en eller annen storby i Europa for å shoppe og ta spennende bilder.

Hadde jeg hatt enda mer penger og enda mer tid hadde det vel blitt en «sydentur» utpå høsten, noe vi i og for seg prøver såvidt å få til!

Andrea Utvik Karlsen – Drea.se:

Nei, vet du… jeg har ikke vært på noen ferie enda. Jeg har vært så opptatt med jobb, og nå blir det jo flytting til Trondheim også. Derfor har det ikke blitt tid til så mye ferie enda, men vi planlegger en uke i varmere strøk i løpet av september! O´lykke!

Når sommeren ikke kommer til oss må vi komme til sommeren.

Julia Nyland – julianyl.blogg.no:

Ja, jeg kom nettopp hjem fra en uke i Alanya. Det ligger i Tyrkia, og er egentlig stemplet som et feststed for ungdom. Utelivet der er fantastisk, så det er ikke uten grunn mange norske ungdommer velger å reise dit i sommerferien! Været var også sinnsykt varmt, noe som gjorde at det ble korte dager på stranda.

Daniel & Marius – danielogmarius.com:

Vi har ikke vært på ferie ennå, rett og slett fordi vi har valper i hus, samt at vi pusser opp.

Ferien tar vi i slutten av juli til palmesus i Kr.Sand og videre til Ålesund en uke. Ikke noe sydenturer på oss i denne varmen her hjemme.

Annette Haga – nettenestea.com:

På fredag reiser jeg til Irland sammen med samboeren og familien min, der skal vi kjøre rundt og oppleve forskjellige deler av landet, spille en del golf og shoppe i Dublin.

I august reiser vi til Hollywood for 3. år på rad, jeg blir rett og slett aldri lei av Los Angeles! Gleder meg enormt mye til å oppleve byen på nytt med kjæresten som aldri har vært der før. En av dagene skal vi blant annet leie en cabriolet og cruise rundt, dra på stranden og shoppe masse. Vi skal variere mellom å leie hus og bo på hotell, slik at vi får oppleve maksimalt!
Lene Orvik – leneorvik.blogg.no:

Jeg og kjæresten min har valgt og utsette ferien vår til midten av august, fordi vi vil oppleve mest mulig av sommeren her hjemme i Norge.

I år, som i fjor går ferien vår til herlige Mexico. I fjor bodde vi i Cancun som var paradis til de grader. I år bestemte vi oss for å reise tilbake til Mexico fordi vi ville så gjerne tilbake. Denne gangen reiser vi til Playa Del Carmen – vi har hørt utrolig mye positivt, og gleder oss veldig mye.

Hvilke ferieplaner har dere lesere i år?

Bildekilder: Lånt under tillatelse fra alle bloggerne fra hver enkelt sin blogg.

Skrevet av: Reidun Beate

Reidun Beate Hagen er en ambisiøs jente på 24 år. Hun er gründeren av Femelle Media. Samtidig jobber hun som hovedredaktør og sjef for alle nettsidene. På privaten er hun gift med Magnus og har en liten datter som heter Miley.

Les mer om hennes liv på http://reidunbeate.femelle.no.

10 kommentarer om “Hvor går ferien i år?

1. Foreløpig er ikke planene for sommeren mange, det blir for det meste jobbing og nyting av solen her hjemme i hovedstaden. Reise tenker jeg å gjøre når fellesferien er over og prisene har gått ned. Forhåpentligvis blir det en liten tur til Syden en eller annen gang på høsten.

2. Det blir ikke ferie på meg i år. En og annen tur hjem til foreldre og en helg med festival her i Trondheim er planene for sommeren. Til høsten håper jeg på fisketur og telt. Vi sparer til to ferier neste år istede :)

3. Jeg drar 2 uker til Nerja i Spania i begynnelsen av august. Gleder meg så utrolig mye, ingen sommer uten Spania-kos for min del:-) Goood sommer!

4. Har vært på cruise i Middelhavet. Nemlig i Venezia, Bari, Olympia, Istanbul, Izmir og Dubrovnik! Passet perfekt til meg, som liker å blogge å ta bilder! :)

5. På torsdag drar jeg på Skjærgårdsfestivalen med en hel haug av venner og andre kjentfolk. Så blir det endel jobbing på meg, men det må til når jeg først drar på jentetur med mamma og lillesøster til Riga i begynnelsen av august, og uken etter, i midten av august, på jentetur til Paris med 5 venninner :-) FOR en sommer :-) Satser på at det blir mange sene sommerkvelder med gode venner der vi bare kan nyte at vi har fri (fra skolen hvertfall …)

6. Om 5 dager reiser jeg til Tyrkiaa, og der skal jeg være i fire uker! CAn’t wait!

7. Jeg og kjæresten min hadde en liten miniferie helt i begynnelsa av Juni, selv om det ikke virka som ferie for meg akkurat siden turen bars hjem til trøndelag. Det var gøy å vise han plassen jeg kommer fra da, og det virka som han likte Norge veldig godt. Jeg lyster noe voldsomt på en mer ferie-ferie, krysser fingrene for at vi får tatt oss en tur for skola begynner igjen i September!

8. Vi skal flytte til Oslo, så der ryker ferien! hehe
    Men det er jo spennende å flytte til en helt annen del av Norge! Så jeg bryr meg egentlig ikke om at vi ikke skal på noe ferie.