Hedvig

Hedvig

Hedvig forsikring har utfordret de tradisjonelle forsikringsselskapene, og tilbyr deg god service og en enkel måte å organisere dine forsikringer. De tilbyr lave priser og velger du å samle flere forsikringer får du bedre pakkepriser. Overskuddet går til en valgt veldedig organisasjon.

Få tilbud her

Annonselenke

Forsikringer

  • Innboforsikring
  • Reiseforsikring
  • Husforsikring
  • Ulykkeforsikring

Nøkkelinfo

  • Ingen papirarbeid
  • Du slipper telefonkø
  • Uhell er alltid dekket
  • Ingen bindingstid
  • Overskuddet går til en veldedig organisasjon
  • Få hjelp med alle transaksjoner innen 30 dager
  • Lett å melde inn på Hedvig sin egen app
  • Gode tilbud for deg under 31 år

Fordeler

Et billig alternativOverskudd går til en veldedig organisasjonPapirløst som er bærekraftigGod kundeserviceEnkelt å forstå vilkår Trenger nesten bare å forholde seg til en app
Gå til Hedvig

Annonselenke

Om Hedvig forsikring

I 2017 ble Hedvig forsikring etablert av Lucas Carlsen og John Ardelius. Deres mål på den tiden var å yte gode service til sine kunder og samtidig tilby en lavere pris på forsikring. De ville også snu trenden fra tradisjonelle foriskringsselskaper fra å forhøre kunder med masse spørsmål og være kritiskt. Istedenfor ville de skape tillit med sine kunder og skape et bånd der man kan stole på hverandre. Hedvig er også svært opptatt av å utvikle et forsikringsselskap med en plattform som kundene vil bruke og er tilrettelagt for dem.

Siden 2017 og til i dag, er Hedvig forsikring et av de mest etablerte forsikringsselskapene på kortest tid rundt omkring i Norden. Hvis man tar utgangspunkt i antall kunder, så har de godt over 100 000 kunder fordelt mellom Norge, Sverige og Danmark. Fra over 2 500 vurderinger, så scorer Hedvig 4.8 av 5 som er helt unikt. Det sier noe om hvilken kundeopplevelse folk har knyttet til forsikringsselskapet.

I 2021 mottok Hedvig sin EU-lisens som er et signal om at de ønsker å ekspandere rundt i Europa. De mener de kan tilby gode løsninger og ypperlig service til mennesker rundt omkring i Europa og det er et stort steg av forsikringsselskapet. 2021 og fremover

Slik fungerer Hedvig forsikring

Heldigital forsikringsselskap

Når du skal registrere deg som kunde hos Hedvig så gjør du det enkelt ved bruk av hjemmesiden. Deretter blir du anbefalt å laste ned Hedvig sin helt egen app. Det er inne derfra du ordner alt i veien videre. Når du skal registrere skader eller lignende, så gjør du det inne fra appen. På de fleste måter er enkelt og greit, og du får god forklaring for hvordan du skal gå frem.

Kundeservice til 22:00

Uansett hva du måtte lure på eller trenger assistanse til, så er det tilgjengelig kundeserivce på hverdager fra 8-22. I helgene er kundeserive tilgjengelig fra 10-22. På alle hverdager kan du også ringe fra 9-16. Om du skulle bli alvorlig syk i utlandet, så er de tilgjengelig hele døgnet.

Veldedighet

Om du ikke har fått et godt nok inntrykk av Hedvig enda, så får du det nå. Av overskuddet som forekommer i slutten av året, så tar ikke eiere ut pengene til seg selv. Dette overskuddet går til valgfrie veldige organisasjoner som brukere bestemmer selv. På denne måten er du som kunde av Hedvig med og bidrar til veldedighet.

Forsikringstyper du kan få med Hedvig forsikring

Her skal vi ta for oss ulike forsikringer du kan få med Hedvig og hva de går ut på.

Innboforsikring

Innboforsikringen til Hedvig tar for seg deg og dine gjenstander i hjemmet. I tillegg får du uflaksforsikring og kundeservice som alltid er tilgjengelig for deg og det som måtte skje. Forsikring for innbo skaper trygghet for kunder.

Dette er uflaksforsikringen

Uflaksforsikringen tar for seg uheldige situasjoner som kan skje med alle. Om du søler kaffe på tastaturet, mister mobilen i bakken så den knuser så vet du at Hedvig tar hånd om deg. Dette må nødvendigvis ikke være uhell som skjer hjemme, men det kan være på besøk hos en venn eller på hytta.

Skader på andres ting

I tillegg så er du også dekker hvis du ødelegger andre sine ting Da dekker Hedvig saksomkostninger og erstatning.

Dette er inkludert i innboforsikring

Først og fremst dekker det sakder opptil 1 million kroner. For uflkasforsikringen så er det en egenandel på 1500 kr. I tillegg er du også dekker av skader eller tyveri av sykkel, el-scooter eller el-sykkelr for 25 000 kr. Utenom dette dekker forsikringen hovedsakelig:

  • Brann
  • Vannskade
  • Naturskade
  • Tyveri
  • Ekstra bolig
  • Ansvar hvis noen mener du skal erstatte skader på eiendeler eller eiendom hos andre. Da hjelper Hedvig med etterforskning og forhandleringer. De kan også betale rettshjelp og erstatning hvis det var du som var ansvarlig for skaden.
  • Rettshjelp

Hva forsikring forsikring dekker i disse tilfellene i punktene over, kan du lese mer nøyaktig om på Hedvig forsikring sin nettside.

Husforsikring

Du kan også benytte deg av husforsikringen til Hedvig. Den tar for seg beskyttrlsse av huset og tomten din. I tillegg får du uflaksforiskring som dekker skader opptil 100 000 kroner for huset. Med denne forsikringen har du tilgang til kundeservice til 22 uansett dag.

Uheldige tilfeller ved hus og tomt

Hedvig forsikring skiller seg ut ved at de dekker uhell som kan oppstå ved hus eller tomt. På denne måten kan du puste lettet ut hvis noe utforutsett skulle skje med din eiendom.

Hvis huset ditt brenner ned

Du har alltid fullverdiforiskring når du har husforsikring hos Hedvig. Det vil si at du får ombygget huset ditt hvis det skulle ta fyr og brenne ned.

Dekning av vannskader

Hedvig hjelper med å erstatte deg hvis det skal oppstå vannskader, lekkasje eller oversvømmelse i huset ditt.

Andre ting som forsikringen dekker:

  • Installasjoner
  • Herverk, tyveri og innbrudd
  • Vann, gass og andre former for væske
  • Skader på glass
  • Restaurering
  • Naturskader
  • Rettshjelp

Les på Hedvig forsikring sin hjemmesiden mer nøyaktig om hva punktene ovenfor dekker og ikke.

Reiseforsikring

Den siste forsikringen vi skal ta for oss er reiseforsikring. Den dekker ikke bare deg, men også din familie og bagasje når du er ute og reise innenlands eller utenlands.

Dekker lange reiser

Når man skal undersøke reiseforsikring så er det veldig relevant hvor mange dager forsikringen gjelder. Med Hedvig får du veldig gode betingelser ettersom reiseforsikringen er tilgjengelig i en 75 dagers periode.

Dekker for eksempel

Reiseforsikriken dekker for eksempel hvis reisen din blir kansellert, eller hvis du mister noen feriedager av ulike årsaker, hvis bagasjen ikke kommer til tide eller ulike forsinkelser. Med andre er du ganske godt dekker hvis noe skal oppstå når du er ute og reiser. Dette hjelper brukerne av forsikringen til å ha trygghet gjennom reisene sine.

Uflaks er også inkludert

Hvis du skal være uheldige med noen av tingene dine mens du er ute og reiser, så er du dekket av Hedvig. Ta kontakt med kundeservice frem til 22 hver dag. Du kan melde fra i appen uansett hvor du er i verden.

Reiseforsing dekker også

  • Eiendeler
  • Behandling
  • Avbestilling
  • Hjemtransport
  • Evakuering
  • Medreisende
  • Innstilt eller avbrutt reise
  • Ulykke
  • Rettshjelp

For en mer forklarende oversikt over punktene, hva de dekker og ikke, så besøk Hedvig sin hjemmeside.

Veldedighet

Som nevnt tidligere, er Hedvig forsikring svært opptatt av å gi tilbake. Det gjør de ved å donere overskuddet til veldedige organisasjoner. Modellen til Hedvig er bygget opp slik:

  • 75 % av pengene som kundene betaler for forsikringene sine går til å dekke kravene som brukerne har knyttet til sine forsikringer.
  • 25 % av de gjenstående pengene brukes for å utvikle Hedvig slik at de kan tilby bedre forsirkinger og hele oppelvelsen.
  • På slutten av hvert år, så blir de resterende pengene donert til veldedige organisasjoner. Hvis du er kunde, kan du enkelt bestemme hvilken organsisasjon du vil at overskuddet fra dine penger skal gå til.

Anmeldelse av Hedvig forskring

Hedvig forsikring er et svært godt alternativ hvis du ønsker foriskring innen innbo, hus eller reise. Forsikringene dekker mye og du kan enkelt få en oversikt over dette inne på nettsiden eller i appen. Lurer du på noe, så er kundeservice tilgjengelig mesteparten av døgnet. I dag har Hedvig over 100 000 kunder i Norden, og over 2500 anmeldelser har gitt 4.8/5 i anmeldelse. Det betyr at folk flest er meget fornøyd med forsikringsselskapet og det betyr mye.

Når du skal melde fra om skader eller uhell, så gjør du det enkelt inne fra Hedvig-appen. Det er kort ventetid og forespørselen blir begandlet relativt raskt. Hedivig er også bygget på tillit mellom de som foriskringsselskap og deg som kunde. Dermed trenger man ikke føle at Hedvig spør mange spørsmål eller stiller seg kritiske til deg. Hvis man er ærlig og redelig, så har man gode forutsetninger for å få dekket sine uhell og skader.

Her kan du lese om Lendo