En familie som står ute på et jordet og er veldig glade for å ha bestilt FamiliePakka OneCall.

FamiliePakka OneCall - Det som er verdt å vite

FamiliePakka OneCall er et supert tilbud hvis man er flere som man vil inkludere i mobilabonnementet. Det er ikke gitt at man må være i familie for å få benytte seg av tilbudet. Navnet til pakken betyr at det passer hvis man er flere enn en og det vanligste er bruk av familier, men det passer også hvis man er venner eller bekjente. FamiliePakka OneCall kan sørge for flere fordeler og lavere pris.

OneCall har lagt til rette for flere datamengder dere kan velge mellom ut fra hvor mye data medlemme bruker i løpet av en måned. Dermed kan dere bestille mobilabonnement etter behov og forbruk. Når dere benytter dere av FamilePakka OneCall, så har dere mulighet til å inkludere en person for kun 100 kr. Det er veldig billig og prisen blir høy hvis dere regner ut gjennomsnittspris per person.


Vi anbefaler

Sammenligningen som er utført, er basert på relevante samarbeidspartnere av Femelle som er aktuelle for temaet på denne siden

Sist oppdatert: 19.03.2024

Mobilabonnement fra OneCall

Mobilabonnement fra OneCall

Det har aldri vært billigere å være OneCall-kunde. Med OneCall har du gode alternativer for mobilabonnement for deg selv, familie eller abonnement. Les erfaringer og anmeldelser om OneCall.

Bestill her

Annonselenke

  • AbonnementUlike datamengder
  • DekningMobilnett fra Telia
  • InkludererSMS, MMS og taletid
  • Bindingstid Ingen bindingstid

Detaljer

Mobilabonnement

  • FolkePakka: fra 0 GB (99 kr) til ubegrenset data (479 kr)
  • FamiliePakka som er minimum 2 personer: fra 2 GB (249 kr) til ubegrenset data (849 kr)
  • 100 kr dyrere for ny person som blir med i FamiliePakka. (Maks 10 personer)
  • Mobilabonnement
  • Kontantkort etter eget bruk
  • Alle abonnement har fri tale og SMS
  • Har telenordekning
  • Dekningsnett fra Telia

Nøkkelinfo

  • Mange gode som ny kunde
  • Dekning fra Telia
  • Du beholder ditt gamle nummer
  • Mobilabonnement for privat- og bedriftsmarkedet
  • Nettslett i alle abonnement
  • Data Rollover

Fordeler

  • Mobilabonnement for famile
  • Dekningsnett fra Telia
  • Gode vilkår for nye kunder
  • Abonnement
  • Fri tale og SMS
  • Ingen bindingstid
  • Ta med ubrukt data til neste måned
  • Har norges mest fornøyde mobilkunder

Hvordan fungerer FamiliePakka fra OneCall?

FamiliePakka OneCall fungerer på den måten at man velger mellom hvilken datapakke som passer best for de man vil inkludere. Man kan minimum være 2 stykker, og man kan maksimalt være 10 stykker. Hvis man vil inkludere over 6 stykker, så må man ta kontakt med OneCall. Det er slik at OneCall kan tilby et tilbud som passer best deg og dere.

Dette finnes 7 ulike datapakker å velge mellom. Hva de inkluderer og koster, kan du se litt lenger ned. For hver person man velger å inkludere, så vil prisen øke med 100 kr. Det eneste unntaket er “Ubegrenset data”, for der øker prisen med ulik kostnad etter hvor mange som er inkludert. Prisen som øker er helt uavhengig av alder. Så istedenfor at hvert enkelt medlem skal ha sitt eget mobilabonnement, så er det mye billigere å betale 100 kr per person med Folkepakka OneCall.

Hvor mange kan vi være i FamiliePakka?

Man kan når som helst inkludere en ny person i mobilabonnementet så lenge man er under 10 stykker. Man må huske på at dataen blir fordelt på alle brukerne, så hvis man skal opprettholde mobildataen så må man oppgradere abonnement. Det kan man enkelt ordne og det lureste kan være å ta kontakt direkte med OneCall.

Smarte løsninger for barn i FamiliePakka

Hvis man ønsker å inkludere barn i FamiliePakka OneCall så er ikke det noe problem. Man får tilgang til full oversikt og kontroll over mobilbruken til barna, og man har mulighet til å fordele mobildata når man måtte ønske. Det kan hjelpe med å begrense databruken til barna, eller øke hvis det er behov for det. I tillegg blir også mobilabonnementet billigere når det er flere som blir medlem, så ikke nøl.

Dette kan du velge mellom med FamiliePakka OneCall

Under kan du se hvilke datamengde du kan velge mellom og hva slags priser som er knyttet til dem. Vi har tatt utgangspunkt i priser som er tilgjengelige når det er 4 personer i mobilabonnementet.

  • Mobilabonnement med 2 GB koster 449 kr/mnd
  • Neste er mobilabonnement med 5 GB som koster 549 kr/mnd
  • 10 GB koster 649 kr/mnd for 4 personer
  • Du kan også få 25 GB til 849 kr/mnd
  • 50 GB koster 999 kr/mnd for 4 personer
  • 100 GB koster 1 249 kr/mnd.
  • Til slutt har FolkePakka OneCall også et abonnement med ubegrenset data. For 4 personer koster det 1 649 kr/mnd.

Fordeler man får hos OneCall

Det som er felles for alle mobilabonnementene for FamiliePakka OneCall som er nevnt ovenfor, er at de har ulike fordeler knyttet til seg. For eksempel, så har man fri taletid og tekstmeldinger i hele Norge, samt EU/EØS. Hvis man ringer eller sender meldinger til land i EU/EØS/ellers i utlandet så gjelder egne priser. Du kan lese om fordelene som du kan få med OneCall her:

Del opp data som det passer dere

Mobildataen som er inkludert i mobilabonnementet fordeles på medlemmene som man selv ønsker. Personen som står ansvarlig for abonnementet fordeler mobildata via appen sånn det er best for alle. Det kan variere ut fra om man har god tilgang til Wi-Fi i løpet av dagen og hvor mye man bruker mobilen til å være på nett. Hvis man merker gjennom måneden at lillebror trenger mer data, så kan det overføres fra mor hvis hun ikke har brukt mye mobildata.

Få rask datahastighet og god dekning med FamiliePakka OneCall

Det mobilnettet OneCall benytter seg av gir dekning i 99 % i Norges land, og det vil si at man har god dekning mesteparten av tiden der man befinner seg. Man får også oppleve rask hastighet og for alle nye kunder så har man garanti for god dekning.

Ubrukt data blir med til neste måned

Hvis man ikke har benyttet seg av den inkluderte datamengden for en måned, så overføres den automatisk til neste måned. Dermed har man mer data tilgjengelig og det kan komme veldig godt med. Databruken kan variere i stor grad fra måned til måned, så at man har mulighet til å få med ubrukt data er veldig bra. På denne måten får man mer valuta for pengene. Hvis man måtte betale for et abonnement man ikke får utnyttet føles unødvendig.

Allikevel er det en ting man må tenke over. Selv om det ikke er noen begrensinger for hvor lenge man kan spare opp data, så finnes det en grense for hvor mye GB man kan samle opp. Man kan ikke samle opp mer data enn det man har i mobilabonnementet sitt. Det vil si at hvis man har 50 GB tilgjengelig i måneden, så har man ikke mulighet til å samle mer enn 50 GB som man har ekstra.

Hvis tilfelle er at man kjøper en ekstra datapakke fordi man går tom en måned, så vil også denne dataen bli overført til neste måned hvis det er ubrukt.

Du får ingen bindingstid

Det begynner å bli utbredt i mobilbransjen at det ikke er bindingstid, men det er heller ikke noe man skal tenke over når man har valgt OneCall. De har nemlig hatt som et mål siden oppstart at deres kunder ikke skal trenge å binde seg til noe. Folk skal bruke OneCall fordi de er fornøyde og ønsker det selv, ikke fordi at man må. Hvis man ikke er fornøyd eller vil bytte til et annet abonnement, så er det ingen som setter noen stopper for det.

Ubegrenset taletid og tekstmeldinger

Som nevnt, så kan man snakke i mobilen og sende så mange meldinger man vil med FamiliePakka OneCall. Dette gjelder når man befinner seg i Norge, EU og EØS. Hvis man imidlertid prater med noen i telefonen eller sender melding til mennesker i disse landene, samt resten av verden er det egne priser for det.

EU inkludert

EU er også inkludert hvis det er personer med norsk nummer fra EU. Hvis man tar for seg bruken av data, så har man de samme betingelsene som man har i Norge. Hvis tilfelle er at man har FolkePakka Full Data, så vil du ha 43 GB tilgjengelig data i EU/EØS, og hvis man bruker opp dette vil det koste 0.02 kr per MB etter oppbrukt data.

Du får tilgang til gratis BankID

Med FamiliePakka OneCall så får du også tilgang til BankID på telefonen din. Dette er en tjeneste som er helt gratis å bruke i Norge. Organiser BankID på mobilen fra din foretrukne nettbank. Å bruke BankID kan man mye enklere logge seg inn på mobilbanken, betale regninger og verifisere ulike ting..

Slik blir du kunde hos OneCall

  1. Det første man må gjøre er å bestemme seg for hvilken datamengde som er passende for de man skal ha mobilabonnement med. Hvis man ønsker, så kan man beholde det eksisterende mobilnummeret.
  2. Når man har lagt inn ønsket datamengde og har fullført bestillingen, så vil OneCall ordne med å si opp det gamle mobilabonnementet og diverse saker så må ordnes.
  3. Deretter vil man få valget om å få SIM-kort sendt i posten eller om man vil hente det i butikk.
  4. Til slutt så får man et tidspunkt for når de nye SIM-kortene er klare og deretter kan man bytte. Da kan man benytte seg av sitt nye mobilabonnement FamiliePakken OneCall.
Ei dame som sitter ved datamaskinene sin og bestiller familiepakka onecall.

Oppsummering av FamiliePakka OneCall

FamiliePakka OneCall er et supert alternartiv hvis du ønsker å inkludere familien i et mobilabonnement. De har gode og lave priser, samtidig som abonnementet inkluderer en rekke fordeler. I tillegg til dette kan dere også betale for å få tilgang til en rekke tjenester som kan hjelpe familiemedlemmene. Det er også enkle og fleksible mobilabonnement som gjør at man kan dele opp mobildata etter behov og forbruk.

Hvis du ønsker å bli kunde hos OneCall så er det en enkel prosess. Etter at dere har bestemt dere for abonnement, så ordner OneCall det aller meste etter det. Dere må bare vente på at SIM-kortet kommer i posten og at dere får klarmelding på å sette de inn. FamiliePakka OneCall anbefales og dere kan bestille allerede i dag!

Les også om lån for førerkort